foreverzorka

Alla inlägg under februari 2012

Av Sanna Vesterberg - 29 februari 2012 07:50

Hej hej!Igår fick Zorka vila, men jag stod och borstade henne i ungefär 40minuter.Upptäckte små små skorpor på bakbenet insidan av benet vid senan? Någon som vet vad de kan vara?Iallafall så har jag bestämt mig att börja ta tempen på henne varje dag ist för 1ggr i veckan. Ikväll blir det att rida dressyr i paddocken eller på Örsätters paddocken. Ska träna på att hon ska lyssna fram och tillbaka så hon är vaken för de hjälperna. Och sedan kunna kontrollera henne i galoppen. Sorry att jag ej lägger upp bilder men min dator är trasig och mobilen vill inte lägga in dom.Ha det bra!:)

Av Sanna Vesterberg - 28 februari 2012 08:34

Godmorgon!Igår hade ju Jossan Zorka så jag red bara min lektion på lektions häst. Jag hade Alina, det gick super bra vi red galopp bommar och hon är ju väldigt het och stark. MEN det gick verkligen skit bra!!! Först rullade vi i hästens vanliga galoppläng över bommar med 27m imellan då kom hon på 10 språng sen skulle vi öka galoppsprången så hon gick på nio och då gick det skit bra så jag körde på åtta ist för hon kom jätte bra. Sen skulle vi minska så hon gick på 11 hon va skit duktig så sluta med att jag gick på 14 och de känndes jätte bra för hon brukar va väldigt svår att få tillbaka i både traven och galoppen. Nu ska jag plugga vidare i skolan. Ikväll blir det att rida dressyr.Har även en plan att börja träna för Therese Banck, hon är väldigt bra och passar Zorka och mig perfect så hoppas att vi kan komma på en plan :)Ha de bäst!! :)

Av Sanna Vesterberg - 27 februari 2012 08:52

Hej igen! Nu börrjar jag på nytt med bloggen för har ej orkat skriva. Men är stolt över Zorka har gått flera 80-90 nollor nu så nu kör vi 90-100 ist. Igår hade jag träning för Therese banck. Hon var skit bra. Hoppade flera hinder på 115cm stolt!

Av Sanna Vesterberg - 16 februari 2012 14:02

Förlåt för dåligt bloggande men jag har ej haft tid med allt plugg men ska bli bättre updateringar nu!Idag ska jag rida bort till fältet och galoppera av Zorka lite i snön :) anna kanske skulle hänga med me Östen, hoppas det :) någon annan som ska me?Nu ska jag lyssna klart på våran lärare sen slutar jag vid tio över då blire stallet

Av Sanna Vesterberg - 8 februari 2012 23:44

Hej! Idag tog Annie fix hand om Zorka eftersom jag är sjuk :( blir inte att åka till skolan/stallet imorgon heller. Måste ta tag i mitt rum och städa för det är jätte stökigt. på lördag-söndag blir de att ta grönt kort. Nu ska jag gå och lägga mig och sova. Det är skit segt att blogga från mobilen :S

Av Sanna Vesterberg - 8 februari 2012 13:30

Hej!

Igår så longerade jag Zorka för det var skötar/stallvärdsmöte så jag han och orkade inte rida. Hon förstår inte riktigt när hon ska fatta galopp så vi måste träna på det, tänkte att jag longerar och någon sitter på o samtidigt som jag säger galopp så fattar den som sitter på galopp, någon frivillig?? Tänkte höra med Jossan Sander för hon äger på hästar så hon kan nog hjälpa mig. Jossan har även blivit Zorkas nya medryttare :D Super glad över det, kommer ett inlägg lite senare!


Kram 

Av Sanna Vesterberg - 7 februari 2012 09:11

Min dator är sönder så jag har inte kunnat blogg men nu tänkte jag lägga in lite från mobilen men kan ej lägga in bilder med mobiler. Börjar med att skriva att tävlingen i ånesta gick bra och hon hoppade jätte bra på vissa hinder :) blir nog att åka dit flera gånger innan lagtävlingarna :) Igår red världens bästa Jossan på Zorka och det gick skit bra :) så nu ska hon ta Zorka varje måndag :) super super Jossan! <3Nu ska jag fortsätta i skolan :) kanske slänger in inlägg ikväll

Av Sanna Vesterberg - 2 februari 2012 00:33

Idag blir det att träffa älsklingen Zorka <3
Har inte gjort det på två dagar eftersom jag har varit sjuk :(
Saknar henne något enormt... <3


Idag blir det att rida ett hårt dressyrpass, på fredag blir det hoppa lite inför tävlingen på söndag, lördag blir det en lång promenad och på Söndag smäller det!!! Tävlings säsongen drar igång och vi börjar den på Ånesta. Vi börjar med 80 - 90cm men efter 2-3 tävlingar blir det 90-100cm som vanligt :D

Jag hoppas verkligen det går bra, jag skiter i om vi går nolla eller inte huvudsaken hon känns bra och att vi hittar rytmen genom banan.


Nu ska jag städa vidare på mitt rum. Ikväll kommer ett inlägg om hur dressyr passet gick <3 <3<3


Zorka älskling <3 <3 <3   

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Vilket av dessa saker ska jag inhandla efter jul?
 Dressyrsadel
 Kingsland Schabrak
 Ny ridväst
 Ny hjälm (gpa)
 Våffeltäcke
 Transportskydd

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards